AliExpress wskazówki: 6. część - Rozwiązywanie problemów z zamówionymi produktami

Jak kupować na AliExpress 8. 12. 2018

Lubisz zakupy na AliExpress? A wiesz jak otworzyć spór AliExpress, otrzymać zwrot pieniędzy jeżeli pojawi się konieczność reklamacji produktu lub problem z dostawą? Dowiedz się co zrobić, jeżeli nie otrzymałeś zamówienia z AliExpress lub wtedy, kiedy zakupione produkty nie spełniają Twoich oczekiwań.

Zakupy przez internet to już codzienność. Wygoda przeglądania ofert w domowym zaciszu, dostępność produktów z drugiego końca świata i niskie ceny sprawiły, że zakupy online zyskały inny wymiar.

Niestety, w trakcie zakupów na AliExpress coś może pójść nie tak, jak tego oczekiwaliśmy. Odzież z Chin jest za mała albo nowy smartfon Xiaomi nie doszedł? Co zrobić jeżeli towar zakupiony w sklepie internetowym nie odpowiada ofercie, dociera niekompletny lub uszkodzony? Zebraliśmy kilka praktycznych informacji, które pomogą Ci zrobić na AliExpress reklamację, skontaktować się ze sprzedawcą w celu rozwiązania problemu lub otworzyć spór na AliExpress Dowiedz się, jak sprawić, aby dokonane na AliExpress zakupy znów stały się czystą przyjemnością.

AliExpress - problemy z zamówieniem

Wiesz jaka jest pierwsza podstawowa zasada, kiedy zorientujesz się, że pojawił się problem w trakcie zakupów w serwisie AliExpress? Nie potwierdzaj otrzymania przesyłki. Dotyczy to paczek zatrzymanych na urzędzie celnym, otrzymania odzieży w niewłaściwym rozmiarze, uszkodzonego towaru, itd.

Warto wiedzieć, że dopóki nie klikniesz na przycisk Confirm good reciver, sprzedawca nie otrzyma zapłaty za zamówienie. Przelew zostanie zrealizowany dopiero wtedy, kiedy klient kliknie przycisk lub po 15 dniach od ukończenia okresu ochronnego klienta.

AliExpress - okres ochronny

Okres ochronny klienta trwa przeważnie 60 dni

AliExpress - gwarantowany czas dostawy

Robiąc zakupy na AliExpress powinieneś wiedzieć, że każdy produkt ma określony gwarantowany czas dostawy, czyli On-time Delivery. Jeżeli w tym czasie nie otrzymasz zamówienia, sprzedawca musi Ci zwrócić pieniądze.

AliExpress - Gwarantowany czas dostawy

Zawsze sprawdź jaki jest gwarantowany czas dostawy na AliExpress - Seller Guarantees

Gwarantowany czas dostawy wynosi przeważnie 60 dni (lub mniej). W przypadku Rosji i Brazylii, gwarancja dostawy jest dłuższa.

Jeżeli podałeś niewłaściwy adres dostawy lub paczka spóźniła się z przyczyn niezależnych od sprzedawcy (klęski żywiołowe, kontrola na urzędzie celnym), nie przysługuje Ci prawo do zwrotu pieniędzy.

Kiedy paczka nie pojawi się w czasie gwarantowanego terminu dostawy, nie zwlekaj i otwórz spór na AliExpress.

Poniżej znajdziesz informacje jak otworzyć spór na AliExpress.

AliExpress - śledzenie przesyłki

Nie wiesz, gdzie znajduje się Twoja praczka z Chin? Dowiedz się jak śledzić zamówienie z AliExpress.

Kupuj na AliExpress »

Kontakt ze sprzedawcą i otwarcie sporu AliExpress

Jeżeli nie otrzymałeś zamówienia w gwarantowanym czasie dostawy, skorzystaj z programu ochrony kupującego. Otwórz spór (Open Dispute) na stronie, aby otrzymać z AliExpress zwrot pieniędzy.

Program Ochrony Kupującego gwarantuje Ci zwrot pieniędzy, jeżeli paczka z chińskiego Allegro się zgubi, nie dojdzie lub towar okazał się niezgodny z opisem.

Spór możesz otworzyć w ciągu 15 dni od zakończenia zamówienia. Jeżeli paczkę otrzymałeś przed ukończeniem gwarantowanego czasu dostawy, ale nie odpowiada opisowi, polecamy najpierw skontaktować się ze sprzedawcą, a dopiero potem otworzyć spór na AliExpress.

AliExpress po polsku

Portal AliExpress.pl jeszcze nie istnieje. Strona jest prowadzona w języku angielskim. Ale możesz korzystać z AliExpress po polsku jeżeli włączysz automatyczne tłumaczenie strony. Dowiedz się jak korzystać z AliExpress po polsku.

Kupuj na AliExpress »

AliExpress - kontakt ze sprzedawcami

Otrzymałeś zamówienie ze sklepu na AliExpress, ale towar nie odpowiada opisowi lub jest uszkodzony? Chcesz otrzymać z AliExpress zwrot pieniędzy? W pierwszej kolejności skontaktuj się ze sprzedawcą.

Najpierw wejdź na swoje konto, zaloguj się na AliExpress i znajdź właściwe zamówienie w zakładce Moje zamówienia. Znajdziesz tam ikonę pomarańczowej koperty - Contact Seller. Kliknij w nią, aby napisać wiadomość e-mail do sprzedawcy. Spróbuj problem rozwiązać bezpośrednio z nim.

AliExpress - kontakt ze sprzedawcą

Skontaktuj się ze sprzedawcą z AliExpress - kliknij w ikonę Contact Seller

Jak otworzyć spór na AliExpress

Kontakt ze sprzedawcą nie przyniósł pożądanego efektu? Nie obawiaj się. Masz jeszcze możliwość rozwiązania swojego problemu drogą formalną. Otwórz spór AliExpress poprzez kliknięcie w przycisk Open Dispute, który jest dostępny pod każdym zamówieniem.

Po kliknięciu we wspomniany przycisk, na stronie pojawi się formularz. Ma dwie opcje: jeden dla towaru uszkodzonego lub niezgodnego z opisem. Drugi dotyczy nieotrzymanych przesyłek. Opisz w nim zaistniały problem związany z Twoim towarem.

Do formularzy dołączyć zdjęcie uszkodzonego produktu lub inne załączniki. Określ również, czy chcesz wymienić produkt czy też otrzymać zwrot zapłaconej kwoty (częściowy lub całkowity).

Kiedy otworzyć spór na AliExpress

Pamiętaj, że spór AliExpress możesz otworzyć od 6 dnia po złożeniu zamówienia i w ciągu maksymalnie 15 dni od zamknięcia zamówienia.

Jak wygląda proces rozpatrzenia Twojej reklamacji? Sprzedawca ma 15 dni na odpowiedź w Twojej sprawie i złożenie propozycji rozwiązania problemu. Jeśli w ciągu 15 dni nie zgodzisz się ze sprzedawcą, do sporu włączy się sam portal AliExpress i podejmie stosowne działania w celu rozwiązania zaistniałego problemu.

Nie chcesz czekać 15 dni na rozwiązanie? Na Twoją prośbę, obsługa AliExpress może włączyć się w rozwiązanie sporu już po trzech dniach.

AliExpress - zakupy i bezpieczeństwo

Czy wiesz, jak na platformie AliExpress kupować bezpiecznie? Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Zadbaj o najwyższy komfort zakupów - dowiedz się, jak uniknąć oszustów na AliExpress i ciesz się możliwościami, jakie daje popularna platforma zakupowa.

Koniecznie dowiedz się też, jak płacić na AliExpress. Dzięki naszym poradnikom, świat internetowych zakupów na chińskim Allegro nie będzie dla Ciebie tajemnicą.

Jak kupować na AliExpress?

AliExpress - dla Ciebie i Twojej satysfakcji

Pamiętaj że AliExpress dba o swoje dobre imię. W przypadku jakichkolwiek problemów z zamówionym przez Ciebie towarem, portal zadba o to, aby zrekompensować Ci wszelkie nieprzyjemności. Nigdy nie gódź się z tym, że po prostu miałeś pecha. Pamiętaj też, aby zostawić informację zwrotną na Aliexpress. Opinie, które znajdują się na stronie mogą okazać się niezwykle przydatne dla innych użytkowników i pomagają uniknąć kłopotów z nieuczciwymi sprzedawcami.

Jak kupować na AliExpress jeszcze taniej? Odbierz aż do 10% zwrotu cashback!Zarejestruj się i zobacz resztę tekstu.Zarejestruj sięZaloguj się przez Facebook

Polecane artykuły

Polecane sklepy

Polecane artykuły

Black Friday 2019 - zdradzamy, gdzie czekają najwyższe…

Black Friday to wielka, międzynarodowa akcja, która odbywa się co roku. Tego dnia ceny spadają do...
14.11.2019PRZECZYTAJ

AliExpress - sukienki na każdą okazję

Wielkimi krokami zbliża się sezon wielkich imprez sylwestrowych, balów maturalnych i zabaw...
11.11.2019PRZECZYTAJ

Jak kupować na AliExpress - instrukcja krok po kroku

Zakupy przez internet to już dla wielu codzienność. Coraz więcej osób chętniej przenosi...
5.11.2019PRZECZYTAJ

Już uciekasz?

Dosłownie w kilka sekund możesz zyskać zwrot za swoje zakupy!

Załóż darmowe konto na Tipli. Otrzymasz natychmiastowy dostęp do wszystkich zniżek oraz zwrotów cashback. Aż 25% zwrotu za zakupy w 1827 sklepach.

Oferta jest ważna przy każdym zakupie, nie zapomnij o zniżkach oraz promocjach.

Rejestrując się na Tipli akceptujesz regulamin i wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
lub